کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان، کلاس‌های آموزشی خود را برگزار می‌کند.

کلاس¬های آموزشی کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان برگزار می گردد

در مرکز ما، برگزاری کلاس‌های آموزشی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ارتقای کیفیت و توسعه حرفه‌ای در صنعت دارویی محسوب می‌شود. این کلاس‌ها به صورت عمومی و اختصاصی طراحی شده‌اند تا به پرسنل امکان آموزش اصول بالابردن کیفیت، تضمین کارایی فرآورده‌های دارویی، و بهبود عملکرد در زمینه‌های مختلف را ارائه دهند.

 کلاس ­های برگزار شده شامل:

GMP: این کارگاه عمومی، با هدف آموزش اصول ارتقای کیفیت و تضمین کارایی فرآورده‌های دارویی برگزار می‌شود و فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به این حوزه را فراهم می‌آورد.

GLP: این کلاس برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، R&D برگزار می گردد، که GLP مراحل ۶ گانه شامل طراحی، اجراء، مونیتورینگ، ثبت نتایج، گزارش و بایگانی کردن مطالعات آزمایشگاهی که نیاز واحدهای کنترل کیفیت می باشد را مورد بررسی قرار می دهد.

GDP: به صورت عمومی برگزار می گردد و در این کلاس اصول طبقه بندی و الزامات مرتبط با مستند سازی در صنعت دارو، شرح و آموزش داده می شود.

Self-inspection: این کارگاه به صورت عمومی برگزار می شود و به آموزش و اصول بهبود کیفیت و اطمینان از کارایی فرآورده‌های دارویی پرداخته می شود. همچنین، به توضیح برنامه و روش‌های خودبازرسی و بازرسی داخلی، مطابق با الزامات GMP می پردازیم، که این مسائل اهمیت زیادی برای پرسنل رگولاتوری و تضمین کیفیت دارد.

OOX: برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، R&D برگزار می گردد. که نحوه شناسایی و اقدام در خصوص نتایج ناهنجار OOS, OOT, OOE را مورد بررسی قرار می دهد.

مبانی Cleaning validation: برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، R&D، تولید، رگولاتوری، برگزار می شود و به توصیف روش های پاکسازی و شستشوی تجهیزات و انبار پرداخته می شود که طبق این اصول تولید کنندگان دارو موظفند آلودگی های قابل انتقال احتمالی را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.

اصول کنترل کیفیت داروهای بیوتک: این کلاس به صورت عمومی برگزار می شود و شرح فرایندی است که کسب‌وکار در حوزه تولید محصولات بیوتک به واسطه کیفیت حفظ شده یا بهبود داده شده، مورد تایید قرار می گیرد.

آشنایی با فضاهای تولید داروهای بیوتکنولوژی: این کلاس مختصص پرسنلR&D ، تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، رگولاتوری، تولید، فنی مهندسی و انبار می باشد و به معرفی و شرح فضاها و تجهیزات تولید بیوتک پرداخته می شود.

بررسی بایو سیمیلاریته: این کلاس مختص پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، R&D، رگولاتوری و تولید می باشد که به بررسی و کنترل محصولات بایو سیمیلار فرآورده­ های بیولوژیک که از لحاظ ساختار و عملکرد، شبیه به فرآورده بیولوژیک مرجع می باشد، پرداخته می شود.

مدیریت رویدادهای کیفیتی(QEM): این کلاس برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، رگولاتوری و تولید برگزار می گردد که به رویدادهای موثر بر کیفیت مانند: مدیریت انحراف و اقدامات اصلاحی پیشگیرانه و طبقه بندی انواع آنها پرداخته می شود.

معتبرسازی متد آنالیز: برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، R&D برگزار می گردد. این متد یکی از حیاتی­ ترین فعالیت ­ها در صنایع دارویی می­ باشد که برای اثبات روش کنترل کیفیت، جهت رسیدن به هدف و کیفیت مورد نظر، اعتبار کافی را به ما می دهد.

مدیریت ریسک­ های کیفیتی (QRM): برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، تولید، تحقیق و توسعه، رگولاتوری، انبار، فنی مهندسی برگزار می گردد. در صنعت دارویی، فرآیند سیستماتیک موجب ارزیابی و کنترل کیفیت و جلوگیری از خطرات کیفی احتمالی در طول چرخه عمر محصولات دارویی می شود همچنین به اقدام صحیح در استفاده از اصول و اجزاء مناسب و کاربردی، به ما کمک می کند.

فرمولاسیون قرص و کپسول: برای پرسنل تحقیق و توسعه برگزار می گردد. که به شناخت خواص اکسپین ­ها (مواد جانبی) و شناخت انواع روش­ ها برای تولید قرص و کپسول جهت بررسی آزمایشات مختلف در راستای ارزیابی عملکرد محصول فرموله شده، پرداخته می شود.

فارماکوویژیلانس: مختص پرسنل تحقیق و توسعه می باشد و به آموزش و فعالیت­ های مربوط به ردیابی، شناسایی، ارزیابی، و جلوگیری از بروز عوارض جانبی یا هرگونه مشکل مرتبط با مصرف دارو پس از ورود محصول به بازار دارویی شرح و آموزش داده می شود.

پایش میکروبی محیطی بر اساس ارزیابی ریسک: برای پرسنل تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، تولید، رگولاتوری برگزار می­شود و به آموزش انواع پایش محیطی ذرات زنده و غیرزنده در اتاق ­های تمیز و نحوهء کنترل انواع آلودگرها پرداخته می­ شود.

مطالعات پایداری: مختص پرسنل تضمین­ کیفیت، کنترل­ کیفیت، R&D و رگولاتوری می­ باشد. که به آشنایی و بررسی الزامات و فرآیند تغییر کیفیت محصولات دارویی، تحت تاثیر عوامل محیطی مانند دما، رطوبت و نور و در نهایت آزمایش مجدد (retest) پرداخته می­ شود.

رفتار در اتاق تمیز: این کلاس به صورت عمومی برگزار می گردد و نحوه رفتار در فضا یا اتاقی که غلظت ذرات معلق و آلودگی میکروبی در آن وجود دارد مورد بررسی و کنترل قرار میگیرد تا هر گونه ورود، ایجاد و ابقاء آلاینده ­ها در آن به حداقل لازم، کاهش یابد.

هود لامینار : برای پرسنل تضمین­ کیفیت، کنترل ­کیفیت و تولید برگزار می­گردد. و نحوه استفاده، آشنایی و کارکرد انواع هود لامینار که یک هود جریان آرام خطی میباشد، را مورد بررسی قرار می دهد.

HSE: به صورت عمومی برگزار می­گردد که اصول اولیه، مفاهیم بهداشت و ایمنی در صنعت تولید دارو را مورد بررسی قرار میدهد.  

اطفاء حریق: به صورت عمومی برای تمامی پرسنل برگزار می­گردد و به مجموعه اقداماتی که برای مقابله با آتش در جهت خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش ناخواسته انجام می­گیرد، پرداخته می شود.